What goes around, comes around.

Jag har funderat på bloggerskor som inte sköter skolan och bara bloggar, shoppar och festar om dagarna och har velat ta upp det här ämnet. Till ex. titta på Desirée och Paulina, vad gör de om dagarna igentligen? Shoppar, solar, festar, sminkar sig och fixar håret, sitter vid datorn? Vad mer? Jobbar de? Nej. Pluggar de? Nej. Okej, jag förstår att det kan vara kul att tjäna upp till 30.000 per månad för att man bloggar och tycker även att det är kul att blogga. Men har ni inte glömt en sak, era småglin? SKOLAN. Det är inte så att ni kommer sitta och blogga hela ert liv för att kunna försörja er resten av livet? Ingen vill se ett par rynkiga blondiner som är söndersminkade av brunkräm med massor av löshår och som däremot är 30+! Snälla, säg någon som vill? Det är äckligt. Det kommer komma nya fjortisfjollor som kommer ta över er och ni kommer bli bortglömda direkt. Så vad gör ni? Ni är inte utbildade, tjänar inga pengar, får inget jobb. Ni har knappt gått ut nian. Det är inte så att jag kallar er förebilder, ni vill inte vara förebilder. Men tänk på alla små fjortisar som sitter och läser era bloggar och tänker "OH, jag vill bli som hon! Slippa skolan, festa och knulla runt" Vill ni att resten av hela jävla Sverige ska bli som ni eller? Herregud tänk er för, ni skämmer ut er bara mer och mer. Som sagt ni kommer sluta på donken när era besökare minskar och ert lyxliv kommer falla sönder. Då kommer jag sitta och garva och säga "tyvärr livet är hårt ibland".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0